KIRCI: ‘TÜM ENGELLEMELERE RAĞMEN TÜRK KARDEŞLERİMİZLE BULUŞTUK’

Paylaş

Bu Yazıyı Paylaş

veya linki kopyala

AK Parti Balıkesir Milletvekili ve TBMM Başkanlık Divanı Üyesi Sema Kırcı, 16 Nisan’da yapılacak halk oylamasına yönelik bilgilendirmede bulunmak üzere 17-22 Mart tarihleri arasında Almanya’nın Bremen ve Hamburg eyaletlerinde Türk vatandaşlarıyla biraraya geldi. Ancak Bremen eyaletindeki programların güvenlik nedeniyle iptal edilmesi üzerine Kırcı programına Hamburg’ta devam etti. Kırcı ”Bremen’de engellenmemiz bizi üzdü” dedi.

AK Parti Genel Merkez Dış İlişkiler Başkanlığı ve Avrupalı Türk Demokratlar Birliği (UETD) tarafından düzenlenen program, Almanya’da yaşayan Türklere Cumhurbaşkanlığı Hükümet Sistemi’ni anlatmak amacıyla gerçekleştirildi.

Ziyaretin ilk durağı Bremen’de uçaktan indiği anda bazı engellemelerle karşılaştığını dile getiren Kırcı: “Bremen’de ilk olarak UETD şube binasını ziyaretimiz engellendi. Bina önüne geldiğimizde bir polis aracının kapının girişini kapattığını gördük. Anladık ki benim UETD şubemizi ziyaretime ve orada bizi bekleyen kardeşlerimizle buluşmamıza izin verilmeyecek. Bunun üzerine biz buluşmalarımıza ev ziyaretleri ile devam ettik. Daha sonra, planladığımız ve duyuruları yapılan kapalı salon toplantımız iptal edildi. Ne yazık ki Alman yetkililerin tacizleri bunlarla da sınırlı kalmadı. Beni polis merkezine davet ederek bir tebligata imza atmamın gerektiği bildirildi. Ben, bir milletvekili olarak polis merkezine gitmemin de tebligatı imzalamamın da asla mümkün olmadığını ifade ettim. Daha sonra konsolosluk görevlimize verilen tebligatta “Açık veya kapalı hiç bir ortamda Türk toplumuyla buluşmama izin verilmeyeceğini, aksi takdirde para cezası veya 1 yıla varan hapis cezasıyla cezalandırılabileceğimi” yazıyordu. Bu ifadelerin izahı yok. Zira, geliş amacımız yalnızca vatandaşlarımızı bilgilendirmek. Buna rağmen, akıl almaz bir engellemeye maruz kaldık. Türk kardeşlerimizle bir toplantı tertip etmiştik. Bu tutumlar karşısında gerek mekan sahibi kardeşimizin ve kahvaltıya iştirak edecek olan vatandaşlarımızın daha büyük sıkıntılar yaşamaması için iptal etmek zorunda kaldık. Kahvaltı iptal edilmesine rağmen sabah polisin restoranı bastıklarını ve benim gelip gelmediğimi kontrol ettiklerini öğrendim. Üzücü olaylardı…Avrupa’nın ortasında bu kadar yasakla, engellemeyle karşılaşmak akıl alır gibi değil” dedi.

Kırcı, Almanya’nın koyduğu kurallara saygılı olduklarını, toplantıların yasalara uygun şekilde izin alınarak planlandığını bunlara rağmen yaşananların izah edilemeyeceğini vurguladı.

Kardeşlerimizle buluşmamızı engelleyemediler.
Bremen Eyaletinde normalde üç gün olarak planlanan program yasak nedeniyle bir gün sürdü. Yaşanan gelişmeler üzerine Kırcı Hamburg’a daha erken giderek programlarına yoğun şekilde devam etti. Kırcı öncelikle Hamburg Başkonsolosu Mehmet Fatih Ak’a bir ziyaret gerçekleştirdi. Ardından UETD Hamburg temsilciliği ile birlikte çeşitli ziyaretlerde bulundu. Esnaf ve ev ziyaretleri yapan Kırcı halk oylaması ile ilgili bilgilendirme yaparken soruları da cevapladı. Hamburg’ta Türk vatandaşların kurduğu çeşitli sivil toplum kuruluşları ile biraraya gelen Kırcı: “Ne yaparlarsa yapsınlar kardeşlerimizle buluşmamızı engelleyemediler. Evlere gittik, esnafımızı ziyaret ettik. Güçlü Türkiye için çalınmadık kapı bırakmadık. Kadınlarımızla, gençlerimizle hasbihal ettik, hasret giderdik, sıcak çaylarını içtik. Yeni Anayasa’yı anlattık. En çok Türk vatandaşımızın yaşadığı ülke Almanya’da 1.5 milyona yakın seçmen mevcut. Bu seçmenlere halk oylamasıyla ilgili bilgi vermek en doğal hakkımız. Bu hakkımıza yasak koymaları bizi daha da kenetlendirdi, güçlendirdi. Türkiye sevdasıyla yanıp tutuşan kardeşlerimiz burada bizimle biraraya gelmek için her türlü zorluğu aştı. Biz amacımıza ulaştık. Cumhurbaşkanlığı Hükümet Sistemi’ni vatandaşlarımıza anlattık. Gördük ki, Türk vatandaşlarımız kilometrelerce uzakta bile olsa Türkiye gündemini yakından takip ediyor, yaşananları çok dikkatli izliyor. Türkiye’nin son 15 yılda, AK Parti ile geçirdiği büyük değişimin farkındalar, ülkemiz üzerine oynanan oyunların da. Özellikle belirtmek isterim ki Cumhurbaşkanımız Sayın Recep Tayyip Erdoğan’a vatandaşlarımızın çok büyük sevgi ve muhabbetleri var. Ona güveniyorlar ve kayıtsız şartsız destekliyorlar” dedi.

Kaynak: İlkhabber

BANDIRMA WEB TASARIM

Bir önceki yazımız olan Balıkesir Yılda 500 Bin Adet Aşılı Ceviz Fidanı İhraç Ediyor başlıklı makalemizi de okumanızı öneririz.