TATİL ZAMANI
foto-deniz1

BÜYÜK KATRANCI’DA 200 YILLIK GELENEK

Paylaş

Balıkesir’in Kepsut ilçesi Büyük Katrancı Mahallesi’nde 200 yıldır gelen misafirler, ziyaretçiler ve yolu düşenler aç ve açıkta kalmıyor. Köylüler yılın 365 günü misafirleri için yemek pişiriyor. Bu gelenek için Başkan Kafaoğlu’nu davet eden köylüler ertesi gün başkanı karşılarında görünce büyük şaşkınlık yaşayarak; “Başkan sözünün eriymiş. Gel dedik, koşarak geldi” dediler.

200 yıllık geleneğin misafiri olan Balıkesir Büyükşehir Belediye Başkanı Zekai Kafaoğlu, Daha önce basın mensubu arkadaşlarımız buraya geldiğinde ‘Büyükşehir Belediye Başkanımız henüz gelmedi’ demişler. Dedik ki, hemen gideriz, biz vatandaşlarımızdan enerji alıyoruz” dedi.

Balıkesir’in Kepsut ilçesi Büyük Katrancı Mahallesi’nde yaklaşık 200 yıl önce başlayan misafirler için yemek hazırlama geleneği sürüyor. Mahalle sakinleri her gün sırayla üç öğün yemek hazırlayarak gelen- geçen misafirlerine yemek ikram ediyor. Köy konağı da yine 200 yıldır hazır bekletiliyor. Yolcular kalmak isterlerse de köy konağında ağırlanıyor. Konakta yer olmazsa mahalle sakinleri evlerinde konuklarını misafir ediyor.

Yılın 365 günü mahalle sakinlerinin sırayla yemek hazırladıklarını söyleyen Mihri Şentürk, “Konak veriyoruz misafirlerimize. Bugün bu komşumuz veriyor yemeği, gelen misafirimizi odaya gönderiyoruz. Orada misafirlerimize yemeklerini ve çaylarını veriyoruz. Yemekleri sırayla hergün komşularımız yapıyor. Bugün bu komşumuz, yarın öteki komşumuz. Köye sürekli misafir geliyor. Baytarımız geliyor, ormancı geliyor. Mesela Kepsut’tan gelenler oluyor. Sebzeciler geliyor onları doyuruyoruz.  Çorbasından, etine, tatlısından kuru fasulyesine kadar hepsini yapıyoruz” dedi.

Köydeki vatandaşların daveti üzerine köye giden Balıkesir Büyükşehir Belediye Başkanı Zekai Kafaoğlu da konuklar arasında yer aldı. Köylüler ile bir araya gelen Kafaoğlu, hazırlanan yemeklerden de tadarak, yemek duasını okuttu. Öteden bu yana devam eden güzel alışkanlığın Türk toplumunun değerlerinden olduğunu belirten Kafaoğlu şöyle konuştu: “Günde 3 öğün burada gelen misafirlere sabah kahvaltısı, öğle yemeği ve akşam yemeği çıkarılarak gelen bütün misafirler buradan aç ve açıkta gitmiyor. Konaklayacaksa da mutlaka yatacak yer temin ediyorlar. Bunun duyumunu aldık biz. Daha önce basın mensubu arkadaşlarımız buraya geldiğinde ‘Büyükşehir Belediye Başkanımız henüz gelmedi’ demişler. Dedik ki, hemen gideriz, biz vatandaşlarımızdan enerji alıyoruz. Onlarla beraber olduğumuz zaman daha da mutlu oluyoruz. Bizim örf adet gelenek ve göreneklerimizde misafirperverlik çok önemli. Hacı Bektaş’ı Veli ne güzel söylemiş, ‘Gelene açıktır kapımız, yiyene helaldir lokmamız’ diye. İşte kim gelirse helal lokmamızdan yiyebilir diyorlar.”

Başkan Kafaoğlu ile birlikte köylülere ilçe Kaymakamı Murat Atıcı ve ilçe Belediye Başkanı İsmail Cankul da konuk oldu.

Bir önceki yazımız olan VALİ YAZICI, ŞEHİT AİLELERİ VE GAZİLER ONURUNA YEMEK DÜZENLEDİ başlıklı makalemizi de okumanızı öneririz.

Sosyal   Medyada   Paylaşın
Bizi Facebook’tan Takip Edin!
ozen hyundai doga-koleji-bandirma yemtar
saloni
perema2014 soylu
bandirma-com-tr gumuskonak kutlu-creative-bandirma-web-tasarim
birge cilev eken-hotel dOnce
otel10com
Teknik Destek ve Reklam Yönetimi Kutlu Creative tarafından sağlanmaktadır.