KOSOVALI KADINLAR SINDIRGI’DA

Paylaş

Bu Yazıyı Paylaş

veya linki kopyala

Balıkesir Karesi Belediyesi tarafından Kosovalı savaş mağduru kadınlara yönelik eğitim kapsamında Balıkesir’de bulunan heyet, Sındırgı ilçesini ziyaret etti.

Savaş mağduru bayanların el işlerine yöneltilerek, ürettikleri ürünlerin pazarlanması huşunda destek sağlayıp ev ekonomilerine destek olmayı sağlayan proje kapsamında Karesi Belediyesi tarafından çeşitli eğitimler veriliyor. Kilim dokuma, çarkma dokuma, tel kırma gibi çeşitli alanlar da eğitim alan bayanlara Yağcıbedir halıları ile bilinen Sındırgı ilçesine inceleme gezisi düzenlendi.

Sındırgı Belediyesi’nin de projeye destek verdiği belirtilirken Kosovalı bayanlardan oluşan kafileye kısa bir süre içerisinde başarılı işlere imza atan Hanımeli Çarşısı ve kursları gezdirildi. Kurslara katılan bayanlara kısa bir eğitim verilirken Sındırgı’nın kına gecesi Kosova ile özdeşleştirilerek canlandırıldı. Sındırgı Belediyesi tarafından Kosovalı bayanlara eğitim alanında da çeşitli destekler verilecek.

Bayanlar da ziyaret esnasında yapılan el işlemeleri inceleyerek, kendilerine örnek alabilecekleri ürünleri değerlendirdiler. Belediye hizmet binası ile başlayan ziyaret kurslar, hanımeli çarşısı ve Osmanlı çarşısı ile devam etti. Kafileye Sındırgı Belediye Başkan yardımcısı Halil Aldemir eşlik etti.

Kafileye başkanlık eden Karesi Belediyesi Strateji Geliştirme personeli Nursel hanım proje hakkında “ Sındırgı’dayız, Sındırgı Belediyesinin misafiriyiz. Sındırgı Belediyesi ve Karesi Belediyesinin iş birliği ile Kosovalı savaş mağduru bayanlarımıza destek elimizi uzatıyoruz. Geçtiğimiz aylarda Karesi Belediyesi Hünerli Eller el sanatları öğretmenlerimiz Kosova ülkesinde halı dokuma, çarpan dokuma, tel kırma eğitimleri verdiler. Aynı zamanda sadece kendilerine eğitim desteği vermedik. Materyal desteği de verdik. Eğitim bitikten sonra öğretmenlerimiz Balıkesir’e geri döndüler. Daha sonra Karesi Belediyesi olarak 22 Temmuz – 22 Ağustos tarihleri arasında Kosova ülkesinde savaş mağduru kadınları buraya davet ettik. Hünerli eller grubunda çarpma dokuma ve tel kırma eğitimlerine devam ediyorlar. Büyükşehir Belediyemizin de destekleri ile. Fason üretim yapan firmalar ve pazarlamacılar aracılığı ile bu kadınlarımızın istihdamına ve ev ekonomilerine de katkı sağlamalarını hedefliyoruz. Bunun yanında Sındırgı Belediyesi ile işbirliği gerçekleştiriyoruz. Hünerli eller atölyelerini ziyaret ediyoruz. Yağcıbedir diyarı Sındırgı’daki bayanların yapmış olduğu ürünleri inceledik. Karşılıklı istişarelerde bulunduk ve örnekler alıyoruz. Gerçekten Sındırgılı bayanlar çok güzel ve çeşitli ürünler ortaya çıkarmış. Birlikte gelişecek güzel bir faaliyetten bahsediyoruz. İnşallah Sındırgı ayağımızda halı dokuma, çarkma dokuma dediğimiz sanatlar konusunda Sındırgı Belediyesinden destek alacağız. İlgilerinden dolayı teşekkür ediyoruz.” dedi.

Kosova Dernek Başkanı Kadire hanım ise “Bizleri buraya davet ettikleri için teşekkür ediyorum. Kendimi evimde Kosova’da gibi hissettim. Sıcak bir karşılama oldu. Kosova yeni savaştan çıkmış bir ülke. İşsizlik çok yüksek olduğu için, Türkiye’den böyle bir destek geldi. Kadınlarımızı buraya getirdik. El işi ile bir aylık bir eğitim söz konusu burada. El işleri Kosovadakilerle aynı. Kosovada da aynı zaman da kilim işi yapıyorlar. Gerçekten bu uygulama için Türkiye’ye müteşekkiriz. Sıcak karşılamaları ve samimiyetleri için Balıkesir ve Sındırgı halkına çok teşekkür ediyoruz.” Şeklinde açıklamada bulundu.

Sındırgı’lı bayanları istihdama karıştırmak ve ev ekonomilerine katkı sağlamak amacıyla Sındırgı Belediyesi tarafından oluşturulan hanımeli çarşısı Kosovalı savaş mağduru bayanlara da destek olacak. İş birliği içerisinde yalnızca Sındırgı’lı bayanlara değil, savaş mağduru bayanlara da destek olunacak.

Kaynak: TV100

BANDIRMA WEB TASARIM

Bir önceki yazımız olan İDO AVŞA SEFERLERİNE NE ZAMAN BAŞLIYOR? başlıklı makalemizi de okumanızı öneririz.